17 LIS
1898
17 listopada 1898 roku „Kurjer poranny” donosił:
- W Brwinowie przemysłowiec p. Oldak, zaczął na wielką skalę eksploatować posiadane na własnych gruntach bogate pokłady torfu. Torf po wydobyciu jest silnie prasowany na specjalnej maszynie w niewielkie lecz ścisłe bryłki i w takiej tylko postaci jest sprzedawany. Kilka poblizkich cegielni używa już z dobrym wynikiem tego paliwa.
- Z powodu kończącego się sezonu budowlanego, cegły” do Warszawy wysyłają już bardzo nie wiele, ledwie po kilka wagonów dziennie, natomiast w przyszłym sezonie jesiennym spodziewany jest ogromny ruch ceglany, mają bowiem jeszcze powstać 2 wielkie cegielnie w naszych stronach.
- Na nowo powstałej kołonji Żbikówek (obok warsztatów kolei Wiedeńskiej) ma być otwarty sklep monopolowy od 1 stycznia r. p.
- Długoletni pomocnik zawiadowcy naszej stacji p. Bronisław Raciborski, ostatnio zajmujący takaż posadę w Warszawie, został od d. 1 b. m, mianowany zawiadowcą stacji Brzezie odnogi Bydgoskiej.
- Od Nowego Roku ma tu być otwarta szkółka dla dzieci wszystkich pracowników kolei.
- Niedługo oddział pocztowy otrzyma obszerniejsze pomieszczenie, dzisiejsze bowiem już stanowczo nie wystarcza.
1922
17 listopada 1922 roku odbyła się uroczystość poświęcenia kamienia węgielnego pod (od)budowę głównych warsztatów wagonowych w Pruszkowie. Grudniowy „Mechanik” (1922, Zeszyt 12) donosił:
W dniu 17 listopada odbyła się uroczystość poświęcenia kamienia węgielnego głównych warsztatów wagonowych w Pruszkowie. Warsztaty w Pruszkowie istniały przed wojną, zostały jednak całkowicie zburzone. (…) Ministerstwo Kolei Żelaznych zaprojektowało budowę szeregu naprawni. Pierwszym etapem tego programu jest budowa warsztatów w Pruszkowie. Warsztaty obliczone są na znaczną wydajność. Ogólna powierzchnia zabudowana wynosić będzie około 70.000 m kwadratowych, a dwie główne montownie zajmować będą powierzchnię około czterech mórg każda. Przez naprawę przejść będzie mogło rocznie około 1.800 wagonów osobowych i 6.500 wagonów towarowych. Jednocześnie z warsztatami przystąpiono do budowy kolonii rzemieślniczej w pobliskiej osadzie Utracie, gdzie powstanie około 50 domów mieszkalnych o powierzchni ogólnej 20.000 m kwadratowych. W kolonii jest przewidziana budowa szkoły, kasyna, apteki, sklepów itp. Powstanie nowych warsztatów kolejowych spotęguje w poważnym stopniu środki naprawy taboru i odciąży pod tym względem fabryki prywatne, które z natury rzeczy nie naprawą, lecz budową nowego taboru zajmować się powinny.