menu

28 LUT

28 LUT

1894

28 lutego 1894 roku „Kurjer Poranny” donosił:

Nowe warsztaty. Wszystkie warsztaty, w których odbywa się naprawa wagonów towarowych na kolei Warszawsko Wiedeńskiej, przeniesione będą na stację Pruszków. W tym celu, zarząd kolei nabył już odpowiednią część gruntów i z nastaniem cieplejszej pory, natychmiast przystąpi do budowy koniecznych budynków, które staną po prawej stronie i patrząc w kierunku od Warszawy. Warsztaty do naprawy wagonów osobowych zostaną znacznie zwiększone i pozostaną, jak dotychczas, w Warszawie, aby jednak ruch wysyłanych i zwracanych wagonów do naprawy i z naprawy nie tamował ruchu zwyczajnego, począwszy od Warszawy (stacji Towarowej) aż do gmachów warsztatowych w Pruszkowie, położoną zostanie trzecia linja. Kosztorys wszystkich tych robót wynosi około 100,000 rs. i wliczony będzie do rozchodów eksploatacyjnych. Wskutek tego Pruszków znacznie się wzniesie, samych bowiem domów roboczych przybędzie z górą 130.

1903

28 lutego 1903 roku „Kurjer Poranny” donosił:

  • Fabryka cukru Józefów od lat 15 połączoną bocznica normalnej szerokości ze st. Pruszków k. W.-Wied., czyni obecnie starania o przeprowadzenie takiejże bocznicy kolejowej, lecz szerokotorowej, do st. Płochocin. k. Kaliskiej. W ten sposób Józefów będzie jedyną w krajn cukrownią, posiadającą połączenie kolejowe obu istniejących u nas typów i dzięki temu będzie miało możność sprowadzać przez st. Pruszków wszelkie potrzebne materiały, jak: węgiel, wapno, buraki i t.p. wagonami wązkotorowemi, przez stację zaś Płochocin będzie mogła sprowadzać szerokotorowymi wagonami buraki z za Wisły i temiż szerokotorowymi wagonami wysyłać cukier do Cesarstwa, głównego rynku na ton produkt.
  • Kolejarze tutejsi bardzo utyskują na chroniczny brak węgla w tutejszym składzie Stowarzyszenia spożywczego tychże pracowników.
  • Ruch budowlany w roku bieżącym zapowiada się znaczny: już obecnie rozpoczęto zwozić potrzebne materjały, jak: cegłę, wapno i drzewo,
  • W fabryce blachy cynkowanej pod firmą „Wilhelm Tillmans”, przystąpiono do umontowania zbudowanego w r. z. nowego budynku. Potrzebne. do togo maszyny sprowadzono z Niemiec.
  • Do brukowania, znanej ze swych przepaści błotnych drogi, obok przystanku Żbików, już zwieziono kamienie.
Skip to content