menu

III wycieczka po Warszawie

Reportaż z III wycieczki po Warszawie organizowanej w ramach projektu „Wakacje z Historią – razem z Muzeum Dulag 121”, pod honorowym patronatem Pani Elżbiety Smolińskiej, Starosty Pruszkowskiego.

Czwartkowa wycieczka do Warszawy upłynęła nam na bliższym poznawaniu kampusu głównego Uniwersytetu Warszawskiego oraz jego okolic.

Rozpoczęliśmy od warsztatów w Domu Spotkań z Historią, który gościł nas już po raz trzeci. Bawiliśmy się znakomicie poznając dawne zabawy naszych pradziadków: grę w klipę, ciupy oraz w toczenie fajerki. Te dziwne z pozoru nazwy kryją proste zabawy, które przynoszą wielką radość ich uczestnikom. Świetnie

Następnie wyruszyliśmy na spacer po Krakowskim Przedmieściu. Przypomnieliśmy sobie życie i twórczość Barnarda Bellotto (zwanego Canalettem), którego poznaliśmy już wcześniej podczas wizyty w Zamku Królewskim. Odwiedziliśmy również kościół św. Krzyża, w którym spoczywa serce Fryderyka Chopina oraz miejsca, w których mieszkał wraz ze swoją rodziną. Istotnym punktem naszego spaceru był kampus główny Uniwersytetu Warszawskiego, urokliwe miejsce przypominające miasteczko. Szczególnie zainteresowała nas Biblioteka Uniwersytecka – zarówno stary gmach, który okazał się za mały na rozrastające się zbiory książek, jak i Nowa Biblioteka UW – urzekająca niezwykłym połączeniem nowoczesnej architektury oraz natury. Jako dociekliwi odkrywcy udaliśmy się na dach Nowej Biblioteki, gdzie został urządzony piękny ogród. Stamtąd podziwialiśmy panoramę miasta i zaglądaliśmy do wnętrza budynku zazwyczaj pełnego studentów. Na koniec wypiliśmy mrożoną herbatę kołysząc się w hamakach!

Zapraszamy na kolejną wycieczkę „Wielokulturowa Praga – egzotyka przeszłości”, która odbędzie się we wtorek, 24 lipca.

Patronem medialnym projektu jest tygodnik „Kurier Południowy” i Radio Bogoria.

Sponsorami naszego projektu są: Miejski Zakład Oczyszczania w Pruszkowie Sp. Z. o.o., firma ASMET, firma PRO-LOG S.A., firma EDELMANN POLAND SP. Z. O. O., firma Kongsberg Automotive, Mazowiecka Agencja Energetyczna.

Serdecznie dziękujemy za wsparcie!