27 CZE
1899
27 czerwca 1899 roku „Kurjer poranny” donosił:
- Grono zwolenników przedstawień teatralnych, nie mogąc w Pruszkowie uzyskać odpowiedniego lokalu na przedstawienie—daje w początkach; lipca w Płodach (za Wisłą), w tamtejszym budynku teatralnym.
- W ubiegłym tygodniu odbyło się poświęcenie odbudowanej po pożarze fabryki ołówków St. Majewskiego i S-ki.
1922
27 czerwca 1922 roku „Gazeta Poranna 2 Grosze” donosiła, że w niedzielę 25 czerwca 1922 roku:
Z Pruszkowa. Kolejka podjazdowa w Pruszkowie. W niedzielę 25 b. m. odbyło się bardzo liczne zebranie mieszkańców Pruszkowa i sąsiednich okolic, zwołane przez T-wo „Strzecha Polska”, w celu zawiązania t-wa akcyjnego eksploatacji kolejki podjazdowej z Pruszkowa do okolic żywotnie zainteresowanych sprawą komunikacji. Proponowana trasa kolejki ma objąć miasto Pruszków od dworca kolejowego do Komarowa, do szpitala w Tworkach i przez Żbików do Ożarowa. Do uruchomienia ważniejszych odnóg tej kolejki ma wystarczyć na razie fundusz 50 miljonów mk., zrealizowany w tysiąc markowych akcjach. Idąc za postępem techniki, jako siłę trakcji, inicjatorzy uznali za najodpowiedniejsze motory benzynowe z wytwórni francuskich, wagonów zaś dostarczy wytwórnia miejscowa. Do komitetu organizacyjnego ogólne zebranie oprócz inicjatorów powołało przedstawicieli miasta, przemysłu, handlu, rolnictwa, okolic oraz grup społecznych, liczbowo 17 osób. Ponieważ inicjatorami są inżynierowie Polacy z Ameryki, którzy od razu sprężyście i umiejętnie wzięli się do tego przedsiębiorstwa i ponieważ impreza ta ma na widoku ułatwienia w budzącym się tutaj ruchu budowlanym, należy więc jej śmiało wróżyć, że osiągnie zamierzone cele.