10 LUT
1899
10 lutego 1899 roku „Kurjer Poranny” donosił:
— Ponieważ znaczna część składu osobowego warsztatów kolejowych mieszka jeszcze dotychczas w Warszawie, dla przejazdu do Pruszkowa, oraz dla powrotu do Warszawy, kursują 2 umyślne pociągi osobowe „rzemieślnicze”. Nadto pomiędzy Warszawą a Pruszkowem kursuje także pociąg warsztatowy towarowy, sprowadzający do Pruszkowa po kilkadziesiąt wagonów uszkodzonych do naprawy. Ruch wymienionych pociągów, będąc zależnym od ogólnego ruchu na kolei, jest bardzo nieprawidłowy, na czem najwięcej cierpią pracownicy warsztatowi, gdyż prawie codziennie powracają do Warszawy ze znacznem opóźnieniem. Wobec tego sprawa ułożenia oddzielnego (trzeciego) toru pomiędzy Warszawą a Pruszkowem staje się palącą.
— Od dziś dopiero mamy jaką taką sannę, gdyż poprzednio śnieg nie wyrównał głębokich rowów, wyżłobionych kołami w czasie odwilży.
— Z soboty na niedzielę odbył się bal składkowy kolejarski, urządzony przez urzędników warsztatowych. Zabawa skończyła się w niedzielę o g. 7 r. białym mazurem. W zabawie przyjmowało udział przeszło 60 osób.
1914
10 lutego 1914 roku „Kurjer Warszawski” donosił:
W Żbikowie odbyło się zebranie organizacyjne żbikowsko-pruszkowskiego oddziału polskiego Towarzystwa Krajoznawczego. Do zarządu wybrano pp.: Stefana Kopcińskiego, Wacława Knopfa, Witolda Chełmińskiego, Piotra Kuklińskiego, Stefana Wilczyńskiego i Janusza Winnickiego. Do komisji rewizyjnej pp. Jana Szczepkowskiego, Wandę Rożalską i Hichla. Lokal Towarzystwa mieści się w domu p. Fijałkowskiego przy ul. Wiosennej w Żbikowie.